Frakt och avisering av paket
Vi skickar våra sadlar med DHL, normal leveranstid är 1-3 vardagar. Sadeln kommer levereras till en DHL ServicePoint som ligger i Din närhet. Vid beställning vill vi ha Din mailadress och mobilnummer så att vi kan förse Dig med spårningslänk via mail och så får du även en SMS-aviseringen när paketet är redo att hämtas ut.
Vi försöker alltid skicka Din sadel så snabbt som möjligt efter att beställningen är gjord. Vissa dagar är vi dock på resande fot, vänligen ha förståelse för att det i dessa fall kan bli någon eller ett par dagars fördröjning innan sadeln går iväg. Vid förskottsbetalning till vårt bankgiro vill vi kunna se pengarna på kontot innan vi skickar sadeln till Dig.
Betalning
Du kan välja mellan att betala via swish, inbetalning till vårt bankgiro alternativt lägga upp en finansiering hos Resurs Bank på hela eller en del av beloppet. Vid direkt avslutande sadelaffär (ej öppet köp) bjuder vi på frakten.
Om vi ska skicka en sadel på öppet köp till Dig behöver vi få täckt för sadelns värde innan den skickas. Det sker genom förskottsbetalning via swish eller inbetalning till vårt bankgiro alternativt att vi gör en kreditupplysning på Dig som vi använder som säkerhet. Du väljer själv vilket alternativ Du föredrar.Finansiering/avbetalning via Resurs Bank
Genom samarbete med Resurs Bank kan vi erbjuda våra kunder möjligheten att lägga upp hela eller en del av beloppet på avbetalning. Det är bra villkor med en fast avgift på 39 kr per månad och väljer du en kredittid på max 12 månader är det helt räntefritt. En uppläggningsavgift som varierar med vald kredittid tillkommer. Avgifterna är oberoende av sadelns pris.
Första fakturan kommer till Dig några veckor efter att köpet är gjort, när Du fått den första fakturan beslutar Du hur lång kredittid Du vill ha. Uppläggningsavgiften betalas vid första fakturan (betalas alltså enbart en gång) och den administrativa avgiften på 39 kr adderas till amorteringssumman varje månad. Väljer du den kortaste kredittiden (30-60 dagar) tillkommer inga avgifter alls och du har helt enkelt bara fått lite extra tid på dig att betala din sadel. Även om du väljer en längre kredittid kan Du när som helst betala av hela beloppet.
För att göra kreditupplysningen behöver vi ha ditt personnummer samt mobilnummer (helst till en mobil med mobilt bank ID). Om Du känner dig osäker förklarar vi gärna mer ingående och ger Dig exempel på total kreditkostnad och hur månadskostnaderna varierar för olika kredittider. Maila oss gärna!Öppet köp och returer
Om Du vill ha sadeln på öppet köp tillkommer en fraktavgift på 495 kr, avgiften täcker både frakten till dig samt även eventuell returfrakt om det skulle bli aktuellt. Väljer Du att köpa sadeln oprovad (ej öppet köp) slipper Du den extra kostnaden på 495 kr, då skickar vi alltså sadeln till Dig helt fraktfritt.
Om Du behöver returnera sadeln kontaktar Du oss så ordnar vi en fraktsedel som Du använder för returen. Öppet köp gäller en vecka från och med utsändningsdagen. Vi vill alltså att Du skickar sadeln i retur senast 7 dagar efter att vi skickade sadeln till Dig. Är det så att Du behöver någon extra dag för att prova sadeln informera oss om det så är det oftast helt okey.
Om du har förskottsbetalat sadeln men behöver returnera den, bifoga uppgifter om vilken bank Du har samt kontonummer i returpaketet, alternativt skicka ett mail med informationen så för vi över Dina pengar (hela summan som Du har betalat för sadeln minskad med 495 kr) så snart vi har sadeln hemma igen. Om du har swishbetalat återbetalar vi via swish till samma nummer som du använt.
Om vi har gjort en kreditupplysning på Dig och använt den som säkerhet för att kunna skicka sadeln till dig och Du returnerar sadeln kommer kreditupplysningen rivas. Vi kommer dock be Dig att betala fraktavgiften på 495 kronor till vårt bankgiro alternativt via swish.
Exempel: Du beställer en sadel och Du vill ha den på öppet köp då Du är osäker på vilken bomvidd Din häst ska ha. Vi skickar sadeln måndagen den 1/2, sadeln är framme på onsdagen. Du provar sadeln men inser tyvärr att den är för vid för Din häst. Du informerar oss om det och vi återkopplar till dig med en fraktsedel som du skriver ut och fäster på paketet, senast måndagen den 8/2 lämnar du in paketet på en DHL ServicePoint och sadeln skickas då tillbaka till oss. Om du har förskottsbetalat sadeln för vi tillbaka Dina pengar så snart vi har sadeln hemma igen (vi behåller fraktavgiften på 495 kr). Förhoppningsvis kan vi i stället ge Dig tips på annan modell eller sadelmärke som bör vara bättre lämpad för Din häst.Leverans utanför Sverige
Vi skickar gärna våra sadlar till kunder utanför Sveriges gränser, i dessa fall gäller ej öppet köp och vi bjuder alltid på frakten! Kontakta oss för mer information.
Priser
Alla priser är angivna i Svenska kronor inklusive moms, om inget annat anges så tillämpar vi marginalbeskattning på sadlarna eftersom de är begagnade. Tillämpningen av marginalbeskattning innebär att vi inte får ange någon moms på Ditt köpekvitto och därmed är momsen inte avdragsgill. Naturligtvis har Du dock rätt att redovisa sadelinköpet som en ren kostnad i Ditt företag om så önskas.
Förändrade villkor
Vi förbehåller oss rätten att ändra våra villkor utan varsel. För Dig som kund är det viktigt att Du kontinuerligt tar del av våra aktuella villkor.